מחר: שביתה ב'אגד תעבורה' • שיבושים קשים בעיר אלעד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מחר: שביתה ב'אגד תעבורה' • שיבושים קשים בעיר אלעד
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החל ממחר (ראשון) בבוקר עובדי חברת 'אגד תעבורה' יפתחו בשביתה וזאת במחאה על תנאי העסקתם. לטענת ועד העובדים, "ההנהלה מסרבת לקחת אחריות על שיפור תנאי העובדים". מנגד בהנהלת החברה טוענים כי הועד נוהג באטימות.

    קווי האוטובוסים בדרום, למעט באר שבע, יושבתו לאורך כל שעות היום וגם קווים עירוניים לירושלים, בני ברק ותל אביב לא יפעלו.

    בעיר אלעד לפי הסיכום קו 79 יעבוד כרגיל, עם תגבורים כפי האפשר, כשהפיזור בפ"ת יסתיים בחלק מהקווים ברח' שטמפפר. קו 280 מאלעד יסיים את הפיזור ברח' עזרא, כשמבני ברק לאלעד, עד השעה 12:00 הקו יעבוד כרגיל ומשעה 12:00 תהיה תחנת המוצא, ברח' עזרא, ע"י מוניות דקר. קוים 180 מבני ברק ו-179 מפ"ת יעבדו רק עד השעה 8:00 בבוקר ובכוון ההפוך לא יפעלו כלל, ואילו קו 4 הפנימי יעבוד כרגיל וכל יתר הקווים לא יפעלו.

    ועד עובדי החברה דחה פעמיים את מועד השביתה לבקשת בית הדין לעבודה בבאר שבע. "אך לאור סרבנות הנהלת החברה להתחייב על שיפור תנאי ההעסקה של הנהגים, ששכרם הנוכחי הוא הנמוך בתחבורה הציבורית, מימש הוועד את אפשרות השביתה", כך נכתב בהודעת הוועד.

    "אנחנו מנהלים עם ההנהלה משא ומתן כבר חצי שנה, וההצעה היחידה שהגיעה היא תוספות שכר במימון מלא של במדינה. ומה יקרה עם המדינה (משרד התחבורה) תסרב? ההסכם בטל. ההנהלה מצפה שנפקיר את עתידם של 760 נהגים תמורת צ'ק בלי כיסוי. לא ניתן לכך יד".

    בהנהלת החברה אומרים, לעומת זאת, כי "הושגו הסכמות שסוללות את הדרך להעלאה משמעותית של שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה ולהטבת התנאים, הכוללת תוספות שכר מגוונות, הפרשות סוציאליות ותשלום קרן ההשתלמות". מנכ"ל החברה גדעון מזרחי טען כי "הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה, במיוחד לא שביתה של יומיים. נחצה הקו שמפריד בין שיפור תנאי העובד לפגיעה בחברה". עוד הוא הוסיף כי "הגיע הזמן של הוועד לגלות בגרות במקום אטימות ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים".



    0 תגובות